vrijdag 22 februari 2013

Voordelen van snellezen.

Het lezen van een mooi boek doe je met plezier, daarbij is haast niet nodig en speelt tijd geen rol.
Toch zijn er veel situaties denkbaar waarin je zo snel mogelijk wilt lezen. Voorbeelden zijn
- vakliteratuur
- email
- kranten
- rapporten
- handleidingen
- reclame

Je leessnelheid met de factor 2 of 4 verhogen betekent een forse besparing in tijd. Of eindelijk lukt het eens om alles bij te houden. De keus is aan jou.

Vele anderen geven aan dat snellezen nog meer voordelen oplevert, hieronder een kleine bloemlezing



    • Op de eerste plaats heb ik weer gewoon plezier in lezen gekregen. Ik kan nu sneller door een boek heen en onthou het nog beter ook.
    • Ik kan veel sneller nieuwe kennis opdoen.
    • Ik blijf bij in mijn vakgebied.
    • Ik heb een beter overzicht en structuur.
    • En zeker zo belangrijk ik kan veel meer doen in minder tijd zodat ik weer tijd over heb om lekker van mijn vrije tijd te genieten. Bron: http://snellezen.eu/
Een goed boek hierover is van de grondlegger van snellezen Tony Buzan


Info: Handboek Snellezen 1000 woorden per minuut

Geen opmerkingen:

Een reactie posten